Mądra zabawka dla 2-latka. Czyli jaka?

Mądra czyli jaka?

Mądra zabawka dla malucha to nie lada wyzwanie. Kto się z tym mierzył ten wie. Powinna ona być nie tylko atrakcyjna wizualnie ale przede wszystkim stymulować rozwój dziecka. W przypadku dwulatka musisz brać po uwagę, że umiejętności jakimi obdarowane jest dziecko na tym etapie życia mogą dość znacząco odbiegać od innych dzieci w tym samym wieku.

Dlatego też mądra zabawka dla dwulatka to taka, która przede wszystkim będzie dopasowana do aktualnych potrzeb i możliwości dziecka dzięki czemu umożliwi jego dalszy rozwój.

Piasek kinetyczny

Dwa lata to wiek dziecka kiedy zaczyna ono mówić. Niektóre dwulatki potrafią wypowiadać pojedyncze słowa a niektóre całe zdania. A czy wiedziałeś o tym, że rozwijając motorykę dłoni oraz palców malucha poprawiamy także jego rozwój mowy?

Dzieje się tak dzięki sąsiedztwu w korze mózgowej ośrodków odpowiedzialnych za funkcje motoryczne dłoni oraz rozwoju mowy. W konsekwencji poprzez stymulację palców dostarczamy do mózgu ogromną ilość bodźców zmysłowych pobudzających nie tylko ośrodek ruchu ale także i mowy.

Do rozwoju ruchliwości dłoni i palców dwulatka doskonale nadają się różnego rodzaju piaski/masy kinetycze. Dzięki swojej plastyczności i możliwościom formowania stanowią idealną zabawkę w tym wieku.

Przy zakupie piasku kinetycznego dobrze jest pomyśleć o folii zabezpieczającej podłogę przed jego drobinkami. Dobrym rozwiązaniem jest zakup folii malarskiej dostępnej za niewielkie pieniądze w sklepach budowlanych.

Klocki

Ciekawość i kreatywność jest czymś dla dziecka naturalnym. To dzięki tym cechom eksploruje i zaczyna rozumieć otaczający go świat. W wieku dwóch lat dziecko pomimo tego, że nie jest w stanie artykułować większości swoich potrzeb musi posiadać możliwość budowania, burzenia, przenoszenia, łączenia itp. Do tego wszystkiego doskonale nadają się różnego rodzaju klocki.

Dzięki zabawom z klockami dziecko nieświadomie zapoznaje się z fizyką przedmiotów i zaczyna ją rozumieć co potem przekłada się na właściwe postepowanie z przedmiotami codziennego użytku jak np. naczynia, sztućce itp.

Dodaj komentarz